Mereu am detestat demagogia politica,mai cu seama cea ascunsa in spatele discursurilor si mesajelor scremut-sofisticate.Din ograda politicienilor, se revarsa peste vietile celorlalti, doar ifose de superioritate, hotie, falsitate si ipocrizie . Exista o superindustrie, in care diferiti experti din zona psihosociologiei politice, isi storc creierii pentru a scrie mesaje ,din zona gri,la comanda politicienilor. Expertii in comunicare,in schimbul unor onorarii destul de mari, pun umarul la alienarea natiunilor. Politicienii folosesc aceste discursuri doar in scop electoral. Sistemul politic trebuie schimbat radical. In cele ce urmeaza, voi schita,cat mai pe scurt posibil, ideile si principiile unui nou sistem politic. Un nou sistem politic, ce ar fi foarte potrivit, situatiei actuale din Romania, dar nu numai. Unele idei, vor fi socant de simple si in general socante. Pentru cei,obisnuiti a se scalda doar in sofisticareala gri, aceste idei vor parea,probabil, ratacite in naivitate. Poate parea – “prea simplu”,pentru a fi functional. Eu sunt convins , ca prezint aici,bazele unui sistem politic sanatos,functional,eficient,modern, un sistem politic,in care nu se mai pot strecura personajele mici,personaje ce au tendinta de a intra in metamorfoza ce duce spre dictatori sau dictatorasi. Persoanele puternice intelectual,nu pot digera marsul spre dictatura – pentru a intelege acest lucru este destul sa “privim in ochi”, liderii tatuci, ai lumii actuale – e plina lumea de ei, de mediocritatea si penibilitatea lor. Nu sunt nici admirator al sistemelor capitaliste, nici fan al sistemelor socialist – comuniste. Totul este tinut voit in ceata, in alerta … induse pentru naucirea multimilor. In esenta,ideile socialist-comuniste, desi lovite de naivitate, sunt mult mai umane si evoluate in comparatie cu uratenia sadismului capitalist( dus la extrem,in teorie, de indivizi ca Milton Friedman si scoala de la Chicago,iar in practica,in majoritatea tarilor capitaliste si in special in tarile din estul Europei ). In realitate, nicio tara declarata socialista sau comunista, nu s-a apropiat in practica,de ideologia socialist-comunista. In practica, tarile cele mai apropiate de ideologia socialist-comunista, sunt in primul rand tarile nordice(Norvegia, Suedia, Danemarca) – culmea toate trei monarhii . Si asta datorita nivelului mediu de educatie al populatiei, mult mai ridicat in comparatie cu celelalte tari. Asa numitele tari declarat socialist-comuniste, au fost(sunt) doar niste sisteme primitive, apropiate foarte mult de primele modele de monarhii feudale. Nivelul scazut de educatie si civilizatie, existent in toate tarile auto-intitulate socialist-comuniste, a nascut dinastii sau hoarde dinastice, ce au pus stapanire pe bietele natiuni. Inca putem vedea aceste anomalii,in multe tari. Societatile viitoare sunt nevoite, pentru a supravietui, sa imprumute,tot ce este bun din ideologiile socialist-comuniste( invatamant gratuit, sistem sanitar gratuit,egalitate de sanse pentru tineri, intarirea rolului statului – insa doar ca partener al cetatenilor,etc) , tot ce este bun din ideologiile de sorginte capitalista(stimularea liberei initiative si a competitivitatii, incurajarea si rasplatirea performanetei si a creativitatii, etc), plus cautarea continua de solutii noi, in pas cu evolutia rasei umane. Subiectele deschise aici, pot genera discutii si analize foarte intinse. Deocamdata trec la prezentarea pe scurt a noului proiect politic, amintit mai sus,apoi ,in articolele ce vor urma, vom intra in detalii.

  1. In primul rand , voi “boteza” noua miscare politica: Partidul Mutator(am imprumutat termenul mutator,din genetica – inseamna o gena “capabila” sa mareasca numarul mutatiilor la alte gene). Gasirea denumirii finale, pentru noul partid, ramane in sarcina oamenilor care se vor implica in acest proiect. Voi folosi prescurtarea P-M.
  2. Acum, primul “soc” – in P-M , se vor putea inscrie toti cetatenii romani majori ,apti mintal,ce nu au interdictii in acest sens, cu conditia sa accepte principiile si regulile ce stau la baza construirii acestei miscari politice. Nu are sens sa se continue, cu o populatie divizata prin manipulare tembela – toti suntem cetateni romani, si trebuie sa punem umarul, sa ne unim energiile, pentru dezvoltarea societatii in care traim. Ratiunea trebuie sa invinga frustrarile si urateniile acumulate in sufletele noastre,dupa zeci de ani in care am fost improscati de mizeriile unor mediocri. Inclusiv acesti mediocri,ajunsi intre timp mici dictatorasi cu ifose de genii masonice, trebuie implicati in dezvoltarea tarii – ce folos, daca-i haituim pe marii corupti, generati de aiureala din ultimii 30 de ani ? Cel mai important lucru,pentru momentul actual, este pastrarea capitalului furat de ei, in economia nationala. Marea parte a acestor hoti, isi vor pierde,incet,incet “locurile din fata”, in conditiile in care punem ordine in functionarea sistemului. Dar pana atunci,este o mare prostie, sa permitem,ca banii furati de ei,sa ajunga in alte tari. Asa ca, P-M nu va tine portile inchise pentru nimeni, sunt bineveniti, inclusiv cei inrolati, acum sau in trecut,in orice fel de miscare politica – fie de stanga,fie de dreapta,fie de centru…etc. P-M nu are legatura cu acest tip de clasificari ale doctrinelor politice. Bineinteles, faptul ca portile sunt deschise pentru oricine,nu inseamna ca oricine va face parte din P-M . Dupa cum am mentionat,mai sus, exista totusi o conditie,pentru a fi membru P-M, si anume: in P-M pot intra doar persoanele care sunt de acord si vor aplica principiile mentionate in acest proiect( ma refer , in primul rand,la continutul punctelor 1 – 10, insirate aici).
  3. Al doilea “soc” – Niciun membru al P-M, nu are permisiunea sa candideze pentru administratiile locale sau Parlamentul Romaniei. Membrii P-M au ca principala sarcina, identificarea celor mai educati si perfomanti cetateni romani, pentru pozitiile de consilieri,primari,parlamentari. Guvernul va fi format doar din specialisti independenti, alesi dintre cetatenii romani, care au rezultate de top ,la nivel national si international. Un prim pas, va consta in crearea unei baze nationale de date, cu toti absolventii de top(din ultimii 20 de ani),pe judete, localitati, licee ,universitati – cu scopul identificarii,viitorilor candidati pentru administratiile locale,Parlament si Guvern.Alegerea membrilor guvernului, se va face in urma unui concurs inregistrat audio-video. Criteriile de selectare vor fi total transparente, si la cele mai ridicate standarde posibile – nu trebuie sa mai permitem niciodata, a avea la nivel de primarii,parlament si in special guvern, mediocri semianalfabeti – nu suntem o tara mare,nu suntem o tara cu resurse de capital uriase, principala noastra “arma” trebuie sa fie maximizarea resurselor de inteligenta si creativitate, de care dispunem- iar la nevoie, nu ar fi o ideea rea, sa si importam, pe cat e posibil, inteligenta – orice pierdere/export de inteligenta,trebuie sa o privim ca pe o mare drama. Nu mai putem continua cu indobitocirea populatiei . Iar pentru aceasta, e musai,sa ingropam orgoliile tembele si sa acceptam ca oamenii de certa valoare sa conduca aceasta tara. Formula “magica” ,pentru stabilirea numarului de parlamentari: un senator la circa 300 de mii de cetateni, un deputat la circa 150 de mii de cetateni. Ar rezulta o Camera a Senatutului de circa 65 senatori si o Camera a Deputatilor de circa 130 de deputati. In total, numarul de parlamentari nu ar depasi 200 – orice formula care ar duce la un numar mai mare de 200 de parlamentari, este lipsita de bun simt. Apoi, ca mare noutate in pravalia politica romaneasca: examenele pentru ocuparea functiilor de primari, consilieri,presedinti de consilii judetene, consilieri judeteni, depuati si senatori. Nu este niciun afront la democratie, orice cetatean are dreptul de a candida, dar orice cetatean ce doreste a candida trebuie sa aiba si dreptul de a se instrui suficient pentru a trece un examen de bun simt, din elemente de legislatie si economie, etc.,absolut necesare exercitarii unei functii publice. In plus, nu este defel corect fata de contribuabilii romani, cheltuirea aiurea a banului public,in acele,foarte multe localitati,in care se cheltuie mai mult decat se produce – este musai,pe langa alte masuri, sa avem ordonatori principali de credite la un ridicat standard de competenta.Discutiile in amanunt, despre acest subiect, vor continua in articolele urmatoare – evident, apar intrebari de genul : ce inseamna om de valoare, care sunt criteriile de selectie, cine decide candidatii la consiliile locale si parlament, guvern,..etc…etc. . Voi reveni cu detaliile firesti. Deocamdata, economisesc spatiul din acest prin articol, doar pentru trasarea principiilor si liniilor principale, ce vor sta la constructia noii miscari politice.
  4. Energia P-M, va fi concentrata,catre trei mari prioritati: A- Educatia; B- Sistemul de sanatate si C- Dezvoltarea economica .
  5. A – Educatia : Cladirea unui sistem educational performant, a reprezentat si reprezinta una din cele mai mari provocari,pentru guvernele din toate tarile. In Romania, perioada interbelica a fost fara indoiala perioada in care am facut pasi seriosi spre “zona decenta”. Foarte multi romani, de vizibilitate mondiala,s-au format in perioada respectiva. Dupa razboi, mediocrii instalati de sovietici,au distrus mare parte din tot ce se cladise . Majoritatea intelectualilor veritabili,ce nu au reusit sa emigreze,fie au sfarsit in temnitele comuniste,fie au fost marginalizati de sistem. Desi,excelentul ,pentru acele timpuri, sistem de educatie romanesc, a fost distrus in mare parte, de salbaticia triburilor socialist-comuniste, noul sistem a venit totusi si cu elemente pozitive – gratuitatea si obligativitatea invatamantului, construirea de scoli in majoritatea cotloanelor uitate ale tarii, sanse mult mai mari pentru copiii din familiile sarace,de a intra in cursa spre iluminare. Bineinteles, toata mizeria indoctrinarii cu “teoriile” socialist-comuniste, trecute prin filtrele micillor creiere ale liderilor comunisti, deopotriva a elevilor si dascalilor, a avut consecinte extrem de negative. Totusi, in multe domenii, scoala romaneasca din perioada comunista, a reusit sa faca loc spre varf,multor personalitati de valoare incontestabila. Dupa decembrie 1989, sistemul educational romanesc,a intrat in zodia haosului, an dupa an, s-a mers tot in jos. La momentul actual suntem undeva la nivelul multor tari africane sau din america latina. Unele tari asiatice, incep a se distanta,periculos de mult, si de noi dar si de majoritatea tarilor europene. Doar prin tari ca Finlanda, Danemarca, tarile Baltice, Olanda, se mai incearca a se tine pasul cu zmeii asiatici. Dar ,per general, europenii par incet,…incet, impotmoliti in experimente riscante cu metode,asa zis moderne, de educatie – in mare parte nefunctionale si imposibil de aplicat eficient in majoritatea tarilor europene – in special din cauza inabilitatii acestor sisteme, la capitolul cresterii motivatiei realiste,a elevilor….iar in lipsa motivatiei, totul devine “varza”. Revenind la sistemul de educatie, din “viziunea” P-M, voi mentiona urmatoarele elemente: Invatamantul trebuie sa fie obligatoriu si 100% gratuit – dar…. cu anumite conditii: – principala “conditie” – pana in clasa a VIII-a , invatamantul este gratuit si obligatoriu,dar statul v-a calcula costul real al scolarizarii. Apoi pentru IX-XII, elevii pot opta pentru invatamantul profesional(de stat) – impartit in mai multe “felii” – “felia” 1, se va adresa elevilor care au dovedit(pana in clasa a VIII-a, confirmate prin examene finale foarte cuprinzatoare) aptitudini deosebite pentru “zonele” de varf : cercetare, medicina, IT, inginerie, arta-creatie…etc . “felia” a doua, se va adresa elevilor, cu aptitudini deosebite in diferite domenii practice: mecanica, electronica, agricultura, …etc , iar a treia “felie” se va adresa elevilor,neincadrati in primele doua categorii – elevi ce vor intra intr-un program intens,de pregatire practica( amestecat cu un maxim de 10 ore saptamanal de pregatire teoretica generala), pentru diverse meserii, cerute de piata muncii(din Romania sau Uniunea Europeana). Toate cele trei “felii” vor fi considerate,in categoria invatamant secundar obligatoriu si gratuit(clasele IX-XII). Orice elev,absolvent al uneia din cele trei categorii, va avea dreptul de a urma cursurile unei facultati . La fel, ca in cazul primei etape, si aici, guvernul doar va calcula corect costul scolarizarii – dar invatamantul,din aceasta etapa va fi obligatoriu si gratuit. Urmeaza invatamantul universitar,in universitati de stat: gratuit dar optional – statul va acorda burse (aproximativ dupa modelul britanic), tuturor celor interesati si capabili de a promova examenele obligatorii,pentru ocuparea locurilor la facultatile(de stat) dorite – sumele cheltuite de stat,pentru intreaga scolarizare , vor insemna efortul statului(al societatii) pentru formarea profesionala a individului respectiv – statul va incheia un contract cu orice persoana ce va beneficia pentru educatie, de efort financiar din banul public. Practic,fiecare individ, va fi constientizat, in legatura cu efortul financiar depus de familie si societate , pentru instruirea sa. Singura implicare a statului,in invatamantul din scolile,universitatile private, se va rezuma la organizarea examenelor nationale – vor exista examinari la nivel national, organizate de stat, pentru promovarea anului(clasei),sau ciclului de invatamant – deci,un elev/student , ce urmeaza un invatamant privat, primeste echivalarea corespunzatoare nivelului din invatamantul de stat, doar daca promoveaza examenele finale comune, existente in invatamantul de stat. Bineinteles, elevii/studentii cu rezultate deosebite, capabili sa promoveze examenele impuse, vor putea urma 2-3 ani intr-un singur an. Subiectul educatiei,este extrem de complex. S-au scris milioane de pagini,pe tema aceasta. Nu exista un sfarsit al evolutiei acestei teme. Nu exista o solutie magica. Exista doar o nevoie de adaptare continua a inavatamantului,in pas cu evolutia speciei umane. Pentru aceste timpuri, ar fi normal ca in sistemul de invatamant romanesc, sa existe cateva masuri imediate – introducerea si predarea serioasa, a notiunilor de IT, incepand din clasa a IV-a(la nivel intuitiv); cate o ora de sport in fiecare zi de scoala( trebuie finantat,in primul rand, sportul, de masa , pentru o cat mai buna sanatate a cetatenilor, chiar in detrimentul sportului de performanta(sportul de performanta, trebuie sa ramana o “zona” ,cu precadere a finantarilor private)); infiintarea unor comisii de specialisti,la nivel de tara, care sa studieze in amanunt, evolutia si oportunitatile pietei locurilor de munca si in special al afacerilor individuale,mici si mijlocii ,la nivel mondial si bineinteles national. Practic, in orice scoala, trebuie sa existe un grup de lucru, avand ca sarcina, accesul la piata activitatilor online – de la cele mai simple activitati , pana la creatia de top in toate domeniile posibile(valabil,in special pentru ciclul V-VIII respectiv IX-XII). Invatamantul superior e musai a fi resetat “adanc” de tot. Am discutat cu cateva sute de absolventi de matematica si cateva zeci de absolventi de fizica(ai universitatilor cu pretentii,din Romania(Bucuresti,Cluj,Iasi,Timisoara)). Absolut toti, aveau lacune serioase,la nivelul materiei de gimnaziu,dar in special la nivelul materiei de liceu. A fost aproape imposibil, sa gasesc un profesor, care sa faca fata cu brio,unui examen de olimpiada(nivel de faza nationala). Vina nu poate fi aruncata,doar in spatele acestor oameni – vina(problema) vine de la sistemul absolut aiuristic existent in universitatile noastre. Desi, in universitatile din Romania, gasim multi profesori de mare valoare, de top mondial, acesti oameni sunt rupti de realitatile societatii – practic, la majoritatea facultatilor, studentii sunt supusi unui bombardament informational nemilos, inutil si tampit. Pare mai degraba, a fi un sistem proiectat,pentru formarea de mari genii, mari teoreticieni in domeniile respective – . V-ati intrebat vreodata,care este rolul scolilor doctorale? V-ati intrebat cati din miile de doctori in stiinta, fabricati in Romania ultimelor 30 de ani, au vreo valoare pe piata mondiala ? Destul de putini . Daca un mare profesor , coordonator de doctorate, este capabil sa creeze o lucrare de top mondial, ma indoiesc ca isi va ceda drepturile de autor, altcuiva(unui doctorand). Deci suntem pe un teren ,in care ar trebui sa primeze creatia veritabila, nu o “chestie” unde se fabrica diplome de doctor, pentru cei incapabili de creatie veritabila. In principiu, una din caile de salvare a onoarei universitatilor romanesti, ar fi apelul la bun simt, prin intelegerea si acceptarea realitatii,al locului unde vor ajunge studentii, dupa absolvirea facultatilor. Daca facultatea este de IT, atunci fiecare absolvent, trebuie sa ajunga,din ziua in care a primit diploma, “doctor” in 3-4 limbaje de programare foarte cerute la nivel de piata internationala a muncii . Fiecare absolvent de matematica, fizica,chimie, biologie,…etc, in ziua cand ajunge a lucra in invatamant, ar trebui sa fie “doctor” de nivel international,in programele scolare,aferente ciclurilor gimnazial respectiv liceal. Pentru ce exista tot acest circ tampit, cu examene si materii inutil de savante, cat timp marea parte a absolventilor, se impiedica urat de tot in materia pe care vor trebui sa o predea in scoli? Facultatile din zona economiei, la fel trebuie reformatate complet – proaspat absolventii de contabililtate, finante, management, marketing,etc, ajung,in primii ani de munca, sa fie ridiculizati de contabili cu trei clase. Doar invatamantul medical, pare a functiona cat de cat normal, Desi, si in aceasta zona, cumpararea examenelor, este o practica foarte “iubita”. Voi dezvolta aceste teme, in postarile ce vor urma. Acum voi incheia, amintind doar de aspectul salarizarii in invatamant. Pe langa o regandire “drastica” , a bugetutului de stat,in favoarea invatamantului, dotarea scolilor si amenajarea spatiilor, salarizarea trebuie sa fie musai una de top. Un profesor “adevarat” ,nu poate fi momit, cu mai putin de 3.000 euro lunar. Dar cum “nastem” profesorii “adevarati” ? Destul de simplu – prin examinari extrem de ample si dure, anuale. Bineinteles, nu din polologhii inutile de psihopedagogii- pe care oricum niciun profesor nu le aplica in practica, ma refer strict la examinari din materia de specialitate. Foarte posibil, ca multi profesori sa nu fie capabili a trece pragul cerut, asa ca nu vor ajunge in categoria profesorilor “adevarati” – iar salarizarile vor fi undeva la sub 1.000 de euro lunar – dar cu posibilitatea ca anul urmator sa participe ,la acelasi tip de concurs,… si tot asa la infinit…. . O procedura asemanatoare, va fi aplicata si pentru ocuparea oricarui alt post platit din bani publici.
  6. B – Sistemul de sanatate: Toti cetatenii romani, trebuie sa beneficieze de asistenta medicala, spitalizarea necesara, tratamente, medicamente in totalitate gratuite. O societate, ce nu tinde sa ofere, aceasta normalitate, este sortita esecului, disparitiei. Bineinteles, sistemul sanitar romanesc trebuie reorganizat, trebuie regandit, dar in primul rand trebuie finantat corespunzator, sub un nou tip de management, total diferit fata de ce avem de 30 de ani. Lucru posibil, doar apeland la tehnologiile de ultima ora – softuri informatice specializate ,legislatie foarte clara si foarte stricta, controale periodice(pentru verificarea modului cum s-a cheltuit orice ban din bugetul public), monitorizare audio-video. Salarizarea si conditiile de lucru trebuie sa fie foarte apropiate cel putin de nivelul mediu al Uniunii Europene- insa pe categorii de performanta, examinari complexe periodice.
  7. C – Dezvoltarea economica: Trebuie alocati mai multi bani pentru investitii,in detrimentul protectiei sociale ? – sau invers ? Este o tema extrem de complexa, insa motivul polemicii de la noi, nu este legat de faptul ca cineva s-ar topi din dragoste pentru viitorul patriei si prin urmare este adeptul favorizarii investitiilor,in detrimentul cheltuielilor sociale, dar nici de faptul ca cineva ar muri de dragul romanilor, prin urmare ar fi adeptul alocarii unei parti mai mari din buget cheltuielilor sociale si cu salariile angajatilor din sistemul public. Cei ce striga in gura mare, ca investitiile sunt neglijate,in favoarea cheltuielilor sociale, stiu ca investitiile, din bugetul public vor aduce multi bani in propriile buzunare. Orice investitie,pe meleagurile mioritice, este “purtatoare” de comisioane,pentru decidentii politici. Ceilalti smecheri,cei ce “nu mai pot” de dragul cetatenilor, sunt ceva mai “subtili” in abordarea electorala : incearca sa mituie populatia,prin alocari bugetare mai consistente,pentru cheltuielile sociale, dar scopul acestei actiuni,nu este vreo dovada de marinimie, este de fapt o incercare de mituire, a populatiei,…o modalitate prin care se incearca a se tine populatia linistita, in timp ce ei jefuiesc sistematic bugetul public – prin aceleasi metode practicate si de ceilalti. Strategia investitiilor din banii publici, trebuie regandita si schimbata din temelii. Bineinteles, investitiile in construirea retelelor de autostrazi, sunt de importanta extrema pentru tara,insa statul trebuie sa devina principalul jucator in investitiile generatoare de profit rapid. Exista extrem de multe activitati,unele chiar foarte simple,in care statul trebuie sa devina jucator,in parteneriat cu cetatenii romani. Oricarui absolvent al unei facultati de stat, ar trebuie sa i se ofere finantarea necesara infiintarii unei firme(imediat dupa absolvire si trecerea unui examen special). Exista enorm de multe activitati, ce pot fi dezvoltate cu succes in Romania – unele deja au inceput a se dezvolta, altele trebuie “importate” dupa analiza continua a pietei UE,sau din alte zone. In principiu, se poate porni de la alocarea a 10 miliarde de euro anual, doar catre investitiile generatoare de profit rapid. De exemplu: “universul” activitatilor din zona IT; agricultura si din zona prelucrarii superioare a produselor agriculturii romanesti(este jenant sa exportam cerealele ,fructele,legumele,…etc, cat timp nu e mare lucru, sa le prelucram superior,in tara – noi ar trebui sa fim exportatori de produse finite si importatori de materii prime in zona industriei alimentare); la fel in industria lemnului – nu este permis sa exportam, busteni,cherestea,lemn de foc,..etc – noi ar trebui sa exportam doar produse finite cu valoare superioara; idem in privinta majoritatii resurselor naturale,de care dispunem;…etc…etc. Voi da, doar un exemplu foarte simplu, de asociere stat- cetatean : infiintarea de companii foarte mici,in transportul intern si international de marfa -formate din unul sau mai multi soferi dispusi sa se asocieze. Sa presupunem, ca un cetatean roman, detine un permis auto cu categoriile B,C,E plus atestatele aferente,transportului de marfa. Dar nu dispune de capitalul necesar achizitionarii unui cap tractor,respectiv al remorcii. Statul poate infiinta o societate comerciala impreuna cu cetateanul respectiv, asigurand finantarea si garantarea leasing-urilor eventuale. Aceasta metoda de asociere,intre stat si cetatean, se poate aplica in mii de firme,la nivelul tarii, plus firme de expeditii,infiintate in aceeasi “filosofie”. Profitul curge iute,la acest tip de afaceri – bineinteles, cu impunerea unor conditii foarte clare, in contractul de asociere. La fel,se poate proceda, si in industria alimentara,si in IT,jocuri de noroc sau in orice alt domeniu. Statul trebuie sa devina cel mai mare vanator si finantator de idei bune in afaceri,iar principalul partener,al statului roman, trebuie sa fie cetateanul roman. Mai multe detalii,vor veni in articolele urmatoare. Cat priveste fiscalitatea, lucrurile trebuie simplificate “brutal” – orice tip de fiscalitate stufoasa, reprezinta doar un paravan dupa care se ascunde hotia si incompetenta autoritatilor statului. Fiscalitatea, trebuie reorientata preponderent spre impozitarea avutiei – a proprietatii. Mai multe detalii,in articolele urmatoare.
  8. Politica sociala. Ma voi referi doar la “filosofia” pensiilor. Sistemul de pensii de stat, trebuie regandit si readus in lumea civilizata. Nu ma voi lega de pensiile private – orice persoana capabila sa-si cladeasca o pensie privata uriasa, are tot dreptul sa profite de respectiva pensie. Insa pensiile de stat, trebuie sa se alinieze, la bunul simt existent in tarile civilizate. Pe scurt: in conditii similare de vechime, raportul dintre pensia maxima si cea minima,nu poate depasi 5. Deci, daca pensia minima ar fi 1.000 ron, niciun alt pesionar, nu ar avea dreptul sa primeasca mai mult de 5.000 ron net, de la statul roman. Idem,in cazul salariilor(veniturilor totale nete lunare), pentru salariatii bugetari – raportul dintre venitul net maxim si cel minim trebuie sa fie maxim 5. In postarile urmatoare, vom dezvolta cu multe amanunte,subiectul politicii sociale.
  9. Justitia. Bineinteles,este de dorit sa avem o justitie eficienta ,impartiala si independenta. Probabil,cea mai eficienta masura,pentru insanatosirea si eficientizarea justitiei ,dar si a politiei, va fi folosirea pe scara larga – sufocant de larga, a sistemelor de monitorizare audio video . Este destul sa vedem cum au scazut infractiunile(cele mici,marunte si multe…si foarte deranjante) in zonele monitorizate continuu din orasele mari ale lumii. Trebuie sa ne obisnuim cu ideea ca viitorul apartine monitorizarii tot mai intense. Nu-mi place aceasta realitate – chiar imi da fiori,dar este inutil a incerca sa ne opunem acestui val – pur si simplu trebuie sa ne obisnuim – nu avem alte optiuni functionale. Pe strazi,in magazine,la locurile de munca,sectii de politie,in jurul oricarui politist, in instantele de judecata,in primarii,scoli,etc…etc vom fi filmati si supermonitorizati, prin multe alte metode mult mai complexe.Bineinteles,vom discuta mult mai multe,despre subiectul justitiei,in postarile urmatoare.
  10. Armata.Politica externa. Trebuie sa fim constienti de beneficiile pe care le avem ca membri NATO si UE. Toate aspectele negative, de care ne lovim, ca membri in aceste structuri, tin doar de capacitatea sau incapacitatea noastra, de a ne juca rolul. cu cat vom fi mai eficienti,mai destepti,mai performanti, cu atat pozitia noastra va fi mai importanta. Totul depinde doar de noi si de hazard. La fel, ca si in cazul celorlalte puncte,si acest subiect ramane a fi dezvoltat in postarile viitoare.
  11. Dupa acest articol introductiv, voi incerca sa postez periodic, articole ,in care voi prezenta detalii cat mai amanuntite, pentru subiectele insirate mai sus: economie, fiscalitate,invatamant,etc. Tot ce scriu aici,se adreseaza in primul rand persoanelor ce au inteles ca in Romania nu se mai poate continua cu aiureala actuala. Aiureala ce tot continua de vreo 30 de ani,aiureala care nu da semne de slabiciune, din contra pare a fi tot mai apriga. Ma astept sa am alaturi,pe toate persoanele ce doresc sa traiasca intr-o tara normala, intr-o tara unde tinerii foarte capabili sa fie instalati la pupitrul de comanda,in timp ce noi ,ceilalti, sa ne putem vedea linistiti de treaba intr-o tara sigura, curata ,performanta si civilizata .

Politica simpla.

6 thoughts on “Politica simpla.

  • November 29, 2020 at 10:13 pm
    Permalink

    May I expand this? You’ve written a very eloquent post though, so thank you!

    Reply
  • January 31, 2021 at 10:27 am
    Permalink

    After checking out a number of the blog posts on your web page,
    I seriously appreciate your technique of blogging.
    I added it to my bookmark website list and will be checking
    back soon. Please visit my web site too and tell me
    how you feel.

    Reply
  • February 1, 2021 at 2:03 am
    Permalink

    Your mode of explaining everything in this post is in fact good, every one can without difficulty be
    aware of it, Thanks a lot.

    Reply
  • February 1, 2021 at 6:55 pm
    Permalink

    I enjoy, result in I discovered exactly what I was taking a look for.
    You’ve ended my 4 day long hunt! God Bless you man. Have a great day.
    Bye

    Reply
  • January 14, 2024 at 3:23 am
    Permalink

    I do not even know how I ended up here but I thought this post was great I do not know who you are but certainly youre going to a famous blogger if you are not already Cheers

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *